viernes, 2 de diciembre de 2011

Didàctica del Coneixement del Medi Natural

Capacitats i Competències




Seguint l'esquema anterior, podem dir que les capacitats són aquelles estratègies i habilitats que realitzem a través d'uns actes automatitzats i que, segons el currículum actual s'han d'ensenyar a Educació Infantil, en canvi, les competències, educables a Educació Primària i a Secundària, són els coneixements que s'adquireixen a conseqüència de l'aplicació autonòma de la persona.

A través d'aquests dos aspectes, hem d'aconseguir treballar per tal de qüestionar-nos allò que realitzem, que poguem fer prediccions i expressar els nostres coneixements previs per tal d'ampliar-los en el camí que durem a terme, aprenent cooperativament i d'aquesta manera potenciar la imaginació i poder representar tot allò que se'ns ocorre a la nostre ment amb diferents llenguatges: maquetes, dibuixos realistes, fent-lo corporalment, etc. I així representar els processos establerts per tal de comprovar les prediccions realitzades experimentar, buscar informació, avaluar, tornar a refer i fins i tot, emocionant-nos en aquest procès d'interacció amb el medi, amb els companys i amb tot allò que ens envolta.

M'agradaria fer menció a una cita que apareix en el llibre "Tu m'aprens" de Jaume Cela: “Hi ha experiències escolars que queden registrades a la pell. Cal recordar que un poeta afirmava que allò més profund és la pell” (pàg. 124). Quan varem realitzar aquesta sessió em va recordar molt aquesta frase ja que alhora d'observar l'activitat "Ha nevat al Canigó!" i extreure'n les capacitats i la riquesa competencial d'aquesta proposta didàctica, em va semblar molt adequada i considero que aquells mestres que la portessin a terme van quedar molt satisfets de treballar a partir d'eines que tenien molt a prop i aprofitar-les al màxim.

No hay comentarios:

Publicar un comentario