La Classe ideal
"L'error d'una educació de la resposta no està en la resposta, sinó en la ruptura entre aquesta i la pregunta. L'error consisteix en el fet que la resposta és proclamada independentment de la pregunta que la provocaria. D'igual manera, l'educació de la pregunta estaria equivocada si la resposta no es percebés com a part de la pregunta" (FREIRE, 1997) - Lectura "Les idees científiques dels infants i l'ensenyament de les ciències a l'escola primària" (Jordi Martí i Feixas)
Considero que les classes d’avui en dia haurien de ser més experimentals, és a dir, que els alumnes es qüestionessin més allò que estan treballant però de manera autònoma sense que el professor donés la resposta sinó que els infants investiguessin en allò que realment volen saber i busquessin quelcom.
Per altra banda, tots aquells que intervenen en l’educació, en el meu parer, haurien de canviar el seu punt de vista ja que tal i com vam veure en l’activitat la nostra classe de ciències:
- La classe de ciències ideal hauria de ser: motivadora, experimental i divertida.
- A la classe de ciències ideal l’infant hauria de: participar, cooperar, aprendre i experimentar.
- A la classe de ciències ideal el professorat hauria de ser: motivador i dinamitzador.
Com es pot observar diversos d’aquests aspectes es repeteixen ja que considero que les classes que nosaltres, en general, hem viscut no són pas d’aquestes semblances i per tant, haurien de millorar.
Un altre aspecte rellevant és el treball cooperatiu ja que afavorexi la interdependència, és a dir, cada membre del grup aporta una idea per a què la feina millori i així cadascú depèn del company/a, també treballa molt la responsabilitat individual perquè la nota és per a tot el grup i d'aquesta manera s'aconsegueix un mateix nivell d'aprenentatge ja que les meves qüestions les pot tenir un altre membre, com també existeix un seguiment de treball on tots els infants han de tenir un càrrec per dur a terme l'activitat adequadament.
Per acabar, m'agradaria esmentar que abans de realitzar aquesta sessió creia que havia treballat cooperativament, però al veure allò que aprens i que has de realitzar en el treball cooperatiu hem vaig adonar que realment, mai havia treballat d'aquesta maner i em va semblar molt trist.
Després de realitzar aquesta sessió em va sugerir la següent qüestió:
Després de realitzar aquesta sessió em va sugerir la següent qüestió:
Com és que mai cap mestres s'ha preguntat, quina és la meva classe ideal, per a poder portar-la a la pràctica?
No hay comentarios:
Publicar un comentario