viernes, 23 de septiembre de 2011

Didàctica del Coneixement del Medi Natural

Model científic

“Un model és una representació simplificada d’un fenomen que concentra l’atenció en aspectes específics. El model es fa servir per construir explicacions com a resposta a una pregunta” (Gilbert, 2000)      

A través dels diferents models que existeixen hem d'aprendre a mirar, però no només a mirar des de la vessant qualificativa sinó també des de la quantitativa, és a dir s’ha de mesurar, de pesar, com també s’ha d’observar a través dels nostres sentits i descriure tot allò que puguem provocant una interacció en allò que s’observa.

Després de realitzar aquesta sessió hem vaig quedar una mica bocabadada ja que realment mai m’havia adonat d’allò relacionat amb el passat, el present i el futur dels objectes del meu voltant, per això em va sobtar la pràctica de les bossetes semblants i em va semblar molt interessant i motivadora.

Per a la sessió de seminari vam haver de portar tres o quatre objectes diferents però que tinguessin alguna característica clara en comú, el meu grup vam decidir portar el següent:

                                                                 
Vam escollir aquests quatre objectes perquè a primera vista sembla que allò que tenen en comú més rellevant és la forma però no, ja que tots ells estan realitzats amb materials naturals i això és el que ens va cridar més l'atenció.

Per finalitzar, esmentar que aquestes sessions m'han ensenyat a mirar des d'un altre perspectiva, amb uns ulls ben diferents a com observava anteriorment i a reflexionar sobre allò que m'envolta. Tal i com s'esmenta en l'article "Fer, parlar i pensar per aprendre ciències" de la Conxita Marques i la Rosa M. Pujol, segons diu Descartes: "Almenys una vegada a la vida s'ha de dubtar de tot."

No hay comentarios:

Publicar un comentario