viernes, 23 de septiembre de 2011

Didàctica del Coneixement del Medi Social

Finalitats de l'ensenyament del medi social

La principal finalitat de l'educació en general i de l'ensenyament del medi social en particular és aprendre a través dels valors étics ja que l'ètica és contrustivista de l'acte educatiu, és a dir, sense valors com: el respecte, la coorperació, la solidaritat, l'empatia, el criteri observable i analitzable, la comunicació, entre d'altres, no existeix l'educació. 


Entre aquestes finalitats i l'acció educativa existeix una relació d'alteritat molt àmplia, és a dir, existeix una interacció amb allò que ens envolta, el medi i els altres, ja que per dur a terme la tasca educativa és necessari:

Per això totes aquelles tècniques, eines i recursos que un mestre pot utilitzar són un ajut, però no són necessàries per a l'educació ja que amb tot això no s'educa sinó que és un complement educatiu facilitador per a l'aprenentatge. Per exemple, quan jo anava a l'escola hi havia un professor que utilitzava tota mena de mitjans tecnològics per a l'adquició de nous coneixements de l'alumnat i li resultava més complicat fer-nos entendre quelcom que una mestra que no en portava cap mena d'eina ni tècnica per a facilitar-nos els aprenentatges i en canvi, la seva manera d'expressar-se, el seu to de veu i les exemplificacions de donava era el que ens ajuda a l'adquisició dels coneixements.

Per acabar, fent referencia a l'adquisició de coneixements esmentats anteriorment, m'agradaria fer menció d'una cita de l'article "Quins són els fonaments per a una educació en valors ètics" de Mèlich, J.C. Palou, J. Poch, on s'esmenta: "No és vell qui té anys, sinó qui creu que ja ho sap tot" per aquest motiu tant l'alumnat com el professorat han d'estar receptius a aprendre, no només les lliçons, sinó enriquir-nos de tot allò que ens envolta, de les interaccions diàries i de tot allò que vivim dia a dia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario